شرایط و قوانین

فروشگاه اینترنتی اوپاکالا

logo لطفا منتظر بمانید...
شرایط و قوانین

قوانین و مقررات

"خرسندیم از اینکه به خانواده اوپاکالا ملحق شدید"

قوانین و مقررات اوپاکالا :


تعاریف


در این بخش واژه هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.

فروشگاه: فروشگاه اینترنتی اوپاکالا
سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی اوپاکالا به آدرس www.opakala.ir
محتوای سایت: شامل قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و می باشد.
کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت اوپاکالا شده باشد، کاربر تلقی می شود.
عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.
مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.
سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید.


ایجاب و قبول سفارش


مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه " یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد " ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق "داده پیام" منعقد می گردد.

ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است و ملزم به پرداخت وجه آن می باشد. توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.

در صورتی که کالا از طرف شرکت تامین کننده موجود نباشد شرکت در قبال سفارش ثبت شده تعهدی ندارد و مبلغ خرید ظرف 2 الی 3 روز کاری عودت خواهد شد.

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت نمایند.


مراحل ثبت سفارش و خرید


ثبت سفارش نیاز به عضویت دارد
کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت اطلاعات نیازی به ثبت نام ندارند ولی برای ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت می باشند. اما در صورت ثبت نام، علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمی باشند، می توانند از مزایای عضویت در سایت از جمله آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات و پیشنهادهای خرید خوب بهره مند شوند.

با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد اوپاکالا، به اوپاکالا اختیار می دهند تا از این اطلاعات جهت برقراری ارتباط استفاده نماید.

توجه: مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد سایت نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد.


حفظ حریم شخصی :

لازم به ذکر است دلیل اخذ کد ملی در زمان عضویت در سایت بدلیل استعلام بانکی و سازمانی پرسنل سازمان های طرف قرارداد و ازطرفی بابت اطمینان در تحویل کالا به شخص سفارش دهنده می باشد.

از شماره تلفن در صورت وجود مشکل در سفارش جهت پیگیری استفاده خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی اوپاکالا متعهد می گردد که اطلاعات منحصر بفرد اعم از شماره موبایل و سایر اطلاعات شخصی ثبت شده توسط کاربران را نزد توسعه دهنده محفوظ بدارد و به هیچ عنوان از آن سو استفاده ننماید و یا در اختیار سایر اشخاص ، سازمان ثالث و طرفين غیر قرار نخواهد داد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حريم شخصی کاربران دفاع کند.


ابطال شدن سفارش نقدی

در صورتی که سفارش نقدی از طرف کاربر ثبت گردد، تا 2 ساعت مهلت تکمیل خرید را دارد.بعد از 2 ساعت سفارش به صورت خودکار ابطال میگردد و اوپاکالا هیچگونه مسئولیتی نسبت به تغییر قیمت یا ناموجود شدن کالا نخواهد داشت.


گارانتی

کالاهایی که دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند دارای 7 روز مهلت تست ( از زمان تحویل کالا ) می باشند . اگر کالای خریداری شده دارای خرابی و مشکلات احتمالی باشد ، پس از 7 روز ( طبق قوانین تجارت الکترونیک ) اوپاکالا هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت . در رابطه با کالاهای دارای گارانتی های شرکتی ، خدمات پس از فروش و گارانتی کالا تماما بعهده شرکت گارانتی کننده می باشد و تعهدی شامل اوپاکالا نمی باشد .


عودت وجه در صورت کنسل شدن سفارش

با توجه به حجم بالای ثبت سفارشات در صورت انصراف از خرید یا ابطال خرید مبالغ واریزی مشتریان طی 1 الی 4 روز کاری به حساب مشتریان عودت می گردد.


مغایرت کالای خریداری شده


در صورت مغایرت کالای خریداری شده با نام درج شده بر روی فاکتور، تنها 24 ساعت فرصت دارید مورد را فقط از طریق تماس تلفنی اعلام نمایید. در صورت اعلام نکردن مغایرت از طرف مشتری بعد از 24 ساعت، اوپاکالا هیچ گونه مسئولیتی در قبال کالای ارسال شده ندارد؛ ضمناً کالا به هیچ عنوان نباید از حالت آکنبد ، پلمپ و بسته بندی خارج گردد.

با توجه به حجم بالای سفارشات در صورت ارسال اشتباه کالا مشتریان موظفند کالا را از طریق پست برای اوپاکالا ارسال نمایند .


آکبند بودن کالا

تمامی کالاهای ارائه شده در سایت اوپاکالا پلمپ می باشد و اوپاکالا هیچگونه مسئولیتی در قبال متعلقات داخل جعبه محصولات ندارد.


روش های پرداخت


مشتریان می توانند وجه سفارش خود را بصورت آنلاین یا واریز به حساب پرداخت نمایند.

هزینه ارسال


هزینه ارسال کالاها کاملا رایگان بوده و هزینه ای متحمل مشتریان اوپاکالا نمی شود.


مدت زمان تحویل سفارش ها


مدت زمان تحویل کالاها در سراسر کشور حداکثر 7 روزکاری میباشد.


نکات مهم در هنگام تحویل سفارش


1- مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.

2- مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد)، تحویل گرفته شود.

توجه گردد هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، اوپاکالا دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت.

تبصره: باز و راه اندازی کالا صرفا باید توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی صورت پذیرد، در غیر اینصورت دستگاه از گارانتی خارج شده و مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده مشتری می باشد.

توجه: چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و موضوع را بلافاصله به اوپاکالا اطلاع نماید.

3- در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست ، مشتریان محترم موظف هستند در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به تیم پشتیبانی اوپاکالا اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر حق اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهد داشت، زیرا علیرغم اینکه کالا تا سقف ممکن بیمه گردیده، به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت توسط مشتری وجود ندارد.

4- طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به اوپاکالا اعلام نماید، در غیر اینصورت اوپاکالا کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.


شرایط راه اندازی و استفاده از کالای خریداری شده


کالاهای خریداری شده از نظر امکان راه اندازی و استفاده به 2 دسته تقسیم می شوند.

1-کالاهایی که صرفاً باید توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش نصب و راه اندازی گردند.

در این موارد مشتری تحت هیچ شرایطی نباید کالا یا دستگاه را شخصاً نصب، راه اندازی و استفاده نماید، در اینصورت گارانتی کالا یا دستگاه باطل گردیده و مسئولیت آن بر عهده مشتری خواهد بود.

در این موارد مشتری می بایست با خدمات پس از فروش شرکت مربوطه تماس گرفته و تقاضای نصب و راه اندازی کالا را نماید.

2- کالاهایی که توسط خود مشتری قابل راه اندازی و استفاده بوده و نیازی به تماس با خدمات پس از فروش برای نصب و راه اندازی ندارند.
اینکه کالای شما شامل کدامیک از موارد فوق می شود، در رسید تحویل کالای شما قید گردیده است.


رجیستری

تمام محصولات اوپاکالا رجیستر شده هستند و با کد فعالسازی برای مشتری ارسال خواهند شد . لذا مهلت تست و فعالسازی تمامی محصولات یک هفته بوده و همه مشتریان موظف اند در این مدت تمامی مشکلات مربوطه را به اوپاکالا اعلام نمایند بنابراین مشتریان محترم پس از گذشت یک هفته حق هرگونه اعتراضی را در رابطه با رجیستری از خود سلب می نمایند .


امکان خطا در قیمت های سایت


اوپاکالا همواره سعی می نماید که قیمتهای کالاها را به درستی و با حداقل خطا در سایت وارد نماید. اما از آنجائیکه این قیمتها توسط کارشناسان و اپراتورها وارد سایت می گردند، همواره امکان خطای انسانی در ورود اطلاعات وجود خواهد داشت. لذا در مواقعی که این قیمتها به اشتباه وارد سایت شده باشند هیچگونه تعهدی برای اوپاکالا برای فروش کالا به همان قیمت اشتباه ایجاد نخواهد نمود.

در این موارد حتی چنانچه بر اساس قیمت اشتباه، کالا برای مشتری فاکتور و ارسال گردد، مشتری موظف است در صورتیکه کالا را از بسته بندی خارج نکرده باشد یا آن را عودت نماید و یا ما به التفاوت وجه را واریز نماید و در صورتیکه کالا را از بسته بندی خارج کرده باشد، موظف است ما به التفاوت وجه را به حساب اوپاکالا واریز نماید. مشتری با قبول قوانین سایت حق هر گونه اعتراض در این موارد را از خود سلب می نماید.


امکان بحث و تبادل نظر در سایت


1- در سایت اوپاکالا امکان بحث و تبادل نظر با سایر کاربران، ثبت نظرات، پیشنهادات و سؤالات فراهم شده است. در این زمینه کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت معنوی و هرگونه مطالب ناشایست دیگر جداً خودداری نمایند، در غیراینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می باشد.

2- اوپاکالا در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل می باشد.

3- در صورتیکه کاربری نسبت به رعایت و ضوابط اوپاکالا در درج نظرات توجه کافی نداشته باشد، اوپاکالا مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.


محتوای سایت


1- اوپاکالا حداکثر تلاش خود را برای درج اطلاعات صحیح (از جمله قیمت، اطلاعات فنی، عکس کالاها و مقالات) به کار می گیرد، با این حال درست بودن تمامی مطالب و بدون نقص بودن محتوای اطلاعات خود را تضمین نمی نماید.

2- اوپاکالا در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به کاربران سایت اوپاکالا ، نسبت به تهیه محتوای لازم اقدام نموده است. این اطلاعات توسط گروه تخصصی سایت و از منابع معتبر و با دقت در اعتبار آنها تهیه شده و به صورت مستمر از جهت درست و به روز بودن بازبینی می گردند. با این حال اوپاکالا هیچ گونه مسئولیتی را در قبال محتوای این مطالب، اشکالات غیرعمدی و ایرادات نگارشی آن نمی پذیرد.

3- اوپاکالا خود را مجاز می داند در هر زمان نسبت به تغییر محتوا و اطلاعات سایت و محصولات اقدام نماید.

4- درصورتیکه کاربران محتوایی برای سایت ارسال نمایند، اوپاکالا این حق را خواهد داشت تا نسبت به استفاده، تغییر، تصحیح و انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم گیری و اقدام نماید. با این حال مسئولیت صحت و درستی مطالب تماماٌ به عهده فرستنده می باشد.


تبلیغات در سایت اوپاکالا


اوپاکالا محتوای سایت هایی که قصد تبلیغات در سایت را دارند از نظر مغایرت با اصول و قوانین کشور مورد بررسی قرار می دهد اما صحت و سقم محتوا و خدمات آنها را مورد بررسی قرار نمی دهد و لذا هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوا و خدمات ارائه شده در این سایت ها را ندارد.


مسئولیت ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت اوپاکالا


1- هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

2- کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است.

3- اوپاکالا در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.


حق مالکیت مادی و معنوی


کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به اوپاکالا بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از اوپاکالا غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

مشتریان گرامی در نظر داشته باشند که خرید از سایت اوپاکالا به منزله موافقت و پذیرش کلیه قوانین و مقررات مندرج در سایت میباشد.


اختیارات اوپاکالا


اوپاکالا همواره خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین اقدام نماید.

سایت اوپاکالا به جز آدرس www.opakala.ir هیچ گونه مرجع رسمی دیگری ندارد. درصورتیکه اوپاکالا بخواهد از طریق دیگری با مشتریان خود ارتباط برقرار نماید، حتماً آن را به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد لذا در مقابل زیان های ناشی از تماس مشتریان با هرگونه راه ارتباطی غیرمجاز که از نام اوپاکالا استفاده نموده باشند، پاسخگو نخواهد بود.

مشتریان گرامی در نظر داشته باشند که خرید از سایت اوپاکالا به منزله موافقت و پذیرش کلیه قوانین و مقررات مندرج در سایت میباشد.